Leonard Cohen - In My Secret Life


Leonard Cohen - In My Secret Life
Uploaded by bebepanda. - Watch more music videos, in HD!



I saw you this morning.
You were moving so fast.
Can't seem to loosen my grip
On the past.
And I miss you so much.
There's no one in sight.
And we're still making love
In my secret life.

I smile when Im angry.
I cheat and I lie.
I do what I have to do
To get by.
But I know what is wrong,
And I know what is right.
And I'd die for the truth
In my secret life.

Hold on, hold on, my brother.
My sister, hold on tight.
I finally got my orders.
I'll be marching through the morning,
Marching through the night,
Moving cross the borders
Of my secret life.

Looked through the paper.
Makes you want to cry.
Nobody cares if the people
Live or die.
And the dealer wants you thinking
That it's either black or white.
Thank god it's not that simple
In my secret life.

I bite my lip.
I buy what Im told:
From the latest hit,
To the wisdom of old.
But I'm always alone.
And my heart is like ice.
And its crowded and cold
In my secret life.

------------------------------------
------------------------------------
今天早晨我看見你
你走得好匆促
而我似乎還沒能從我過往的傷痛中走出來
我真的太想你了
彷彿沒有人發現我們一樣
我們仍然熱情地做愛
在我的祕密生活裡

當我憤怒的時候 我仍然強顏歡笑
我每天都在欺騙和謊言裡渡過
生活就是這樣
但我知道什麼是錯的
什麼是對的
我願意為真理而戰死
在我的祕密生活裡

堅持下去吧 我的伙伴們
讓我們堅持下去
我終於明白了一切
我會繼續過著我的生活
從白天到黑夜
每天每天
繼續著我的祕密生活

看看那些報紙吧
實在太令人感傷了
沒有人真正在乎
人民的死活
而交易者只會讓你以為
這一切不過是黑人或白人的問題而已
謝謝老天 事情沒那麼簡單
在我的祕密生活裡

我咬緊下唇
我信守承諾
不管是才說出口的
或是自古以來的諺語
但我仍然如此孤獨
我的心就像冰一樣寒冷
雖然擁擠 但仍然冰冷
在我的祕密生活裡
------------------------------------
------------------------------------

這首歌好適合在這總天氣聽
主唱的聲音很有磁性
節奏又是那麼帶點慵懶

沒有留言:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...